Comunicat oficial de l'Ajuntament

Última revisió 12-02-2021 16:05
08/02/2012

Davant les mobilitzacions de la Plataforma de Damnificats per la Policia Local de Vilassar de Dalt, l'Ajuntament fa públic el següent comunicat oficial.

Davant les mobilitzacions de la Plataforma de Damnificats per la Policia Local de Vilassar de Dalt l'Ajuntament manifesta que:

1. A Vilassar de Dalt hi ha hagut una situació de permissivitat en relació a l'aparcament. Aquesta permissivitat s'ha vist alterada sense previ avís als veïns i aquesta situació s'ha de subsanar.

2. Entenem que a Vilassar de Dalt s'han de poder complir les normes.

3. Ens comprometem a treballar amb els veïns per cercar solucions de futur a la problemàtica de l'aparcament, la mobilitat i la preservació d'un espai públic de tots i totes. En aquest sentit, es plantejarà un reglament específic per a Vilassar, i es convidarà la Plataforma i els veïns a participar-hi.

4. S'ha d'arribar a un punt en què s'equilibrin els interessos, partint de la base que tothom està subjecte a les normes. Els vehicles no poden prevaldre sobre les persones en l'ús i gaudi de l'espai públic, com ara les voreres o els passos de vianants.

5. Mentrestant, ja s'està treballant en casos concrets com és el del Carrer Avi Riera per tal de cercar solucions al problema generat. En aquest sentit, l'Ajuntament espera que la Plataforma en sigui partícep.

6. La policia local és un servei bàsic a Vilassar de Dalt. És possible treballar un model de policia de proximitat. En clau de futur és el que cal de fer. També és cert que en l'actual context de crisi la policia local de Vilassar de Dalt ha estat objecte de molta contenció, tant pel que fa a plantilla com a materials. En cap moment, però, el cos ha  notificat que hi hagués en marxa una protesta formal. A més, l'Ajuntament certifica que hi ha moltes altres activitats que fan amb èxit, a banda de la imposició de multes.

7. Sigui com sigui, el conflicte ha fet aflorar problemes que cal encarar. A banda de les multes en casos evidents de permissivitat, hi ha l'interrogant de quin espai públic volem per a Vilassar de Dalt i quin model de policia és l'adient. En tots aquests casos cal treballar de manera constructiva i d'acord amb els actors implicats. La voluntat del consistori és la de fer tot el possible per no obrir guerres i mirar en clau de futur.

Vilassar de Dalt. 8 de febrer de 2012