El març de 2017, l'Ajuntament de Vilassar de Dalt va posar en funcionament una nova aplicació mòbil per informar d'incidències que es produeixen a la via pública. En aquests dos anys i mig el sistema ha registrat prop de 1300 comunicacions, la majoria relacionades amb la pavimentació, la senyalització i el mobiliari urbà.

">

El sistema de comunicació d'incidències a la via pública arriba a les 1300 incidències en dos anys i mig

Última revisió 12-02-2021 15:05
06/09/2019

imatge app incidenciesEl març de 2017, l'Ajuntament de Vilassar de Dalt va posar en funcionament una nova aplicació mòbil per informar d'incidències que es produeixen a la via pública. En aquests dos anys i mig el sistema ha registrat prop de 1300 comunicacions, la majoria relacionades amb la pavimentació, la senyalització i el mobiliari urbà.

Després de dos anys i mig en funcionament, el sistema de comunicació d'incidències ha registrat un total de 1286 incidències, amb una reducció del ritme de comunicacions el darrer any (actualment de 40 incidències/mes).

Les incidències que més es comuniquen continuen sent les relacionades amb la Pavimentació, Senyalització i Mobiliari urbà. A banda, en el darrer any s'ha introduït una nova categoria de Paisatge urbà que agrupa principalment les incidències relacionades amb pintades.

Pel que fa al percentatge de resolució del conjunt d'incidències, actualment s'arriba al 80% de mitjana, superant el 90% en els casos d'Enllumenat, Mobiliari urbà i Paisatge urbà, amb una reducció també del temps de resposta que es gradua en funció de la gravetat i l'impacte de la incidència.

De la totalitat de 1.286 incidències de via pública, 524 són comunicades per la ciutadania (un 41%) i 762 són iniciades de forma proactiva pel personal municipal (un 59%). Cal destacar l'increment en la participació de la ciutadania respecte dades anteriors.

Des del Serveis Tècnics de l'Ajuntament es continua valorant positivament la implantació d'aquest sistema, tant pel que fa a la gestió interna de les incidències (seguiment, assignació del personal, eficiència, ...) com a la comunicació i resposta amb la ciutadania. Amb aquesta sistema, el ciutadà pot comunicar incidències directament als Serveis tècnics municipals i pot veure, des del propi aplicatiu, l'estat de les seves incidències i saber quan es resol la incidència. Així mateix, també pot visualitzar sobre mapa la ubicació tant de les seves incidències com de les comunicades per altres usuaris o pel propi ajuntament.

via pública via pública