L'Ajuntament s'ha dotat d'un radar informatiu de velocitat no sancionador, per advertir als conductors de mantenir una velocitat adequada. Aquest senyal pedagògic avisa en vermell quan se supera la velocitat permesa i en verd quan se circula adequadament. Aquesta és una nova mesura que s'emmarca dins el Pla Local de Seguretat Vià ria elaborat pel Servei Català de Trà nsit i que té per objectiu fonamental la reducció, ja baixa,de l'accidentalitat i la prevenció de sinistres.
">L'Ajuntament s'ha dotat d'un radar informatiu de velocitat no sancionador, per advertir als conductors de mantenir una velocitat adequada. Aquest senyal pedagògic avisa en vermell quan se supera la velocitat permesa i en verd quan se circula adequadament. Aquesta és una nova mesura que s'emmarca dins el Pla Local de Seguretat Viària elaborat pel Servei Català de Trànsit i que té per objectiu fonamental la reducció, ja baixa,de l'accidentalitat i la prevenció de sinistres.
El radar pedagògic s'instal•larà de forma rotatòria en diferents punts conflictius del municipi per tal d'extreure'n indicadors que permetran a l'ajuntament tenir dades objectives sobre el nombre de vehicles, hores de més trànsit i velocitat de circulació. El període proves va començar a l'Avinguda Santa Maria i les dades que se n'han extret són les següents:
- Han passat diàriament 1.927 vehicles (707.005 vehicles l'any)
- Les puntes de velocitat s'han donat a les franges compreses entre les 09 h i les 10h i entre les 17 h i 18 h que correspon a les entrades i sortides de les escoles.
- La velocitat mitjana ha estat de 28 km/h (en una via de 30 km/h). De tots els vehicles n'hi ha hagut un que ha excedit el límit de velocitat circulant a 76km/h.
Es conclou, en base a les dades objectives, que l'Avinguda Santa Maria (cruïlla amb c/Barcelona) es una via segura, on la majoria de conductors respecten el límit de la velocitat permesa. De les 115.737 lectures realitzades (per cada vehicle es fan unes 3 o 4 lectures), només un 32,97% ha excedit la velocitat marcada de 30 km/h, tot i que l'excés registrat no suposa un risc greu sinó que es troba dins dels paràmetres normals.
A partir d'ara, i amb l'adquisició definitiva del senyal pedagògic per part del consistori, s'instal•larà en diferents punts del municipi:
- Riera de Targa / Barri del Pi
- Riera de Targa / can Robinat
- Riera de Targa / can Rafart
- Riera de Targa / Marquès de Barberà
- Av. Sant Sebastià
- Camí de Mataró (La Fornaca)
- Av. Lluís Companys (PP12)
- Camí Pla de Vilassar
- C/ Sot d'en Pi
- Av. Comptal
- C/ Pius XII
- C/ Mn. Josep Mas
Les dades que s'obtinguin serviran a l'ajuntament per valorar la posada en marxa de mesures concretes com són les bandes reductores, les plataformes elevades, la possibilitat de canviar la velocitat establerta o semàfors per disminuir l'excés de velocitat en els punts on sigui necessari.
Aquestes accions, prioritàries per l'equip de govern, s'emmarquen dins el Pla de Seguretat Viària 2016/17 que ha de servir per reduir l'actual nivell de risc amb l'objectiu fonamental de reduir el, ja baix, nombre de sinistres amb víctimes i fer de Vilassar una vila més segura.