Els últims 5 anys l'Ajuntament de Vilassar ha passat d'una situació alarmant a una situació d'estabilitat i control del deute: el 2012 l'endeutament era de 279.9%, mentre que actualment és del 115.53% (molt a prop del límit legal del 110%) i baixant. La previsió d'endeutament per al 2019 és de poc més del 70%. L'estabilitat financera és un fet.

">

Vilassar ja no és un municipi sobre endeutat

Última revisió 12-02-2021 15:24
01/03/2017

Cartell okEls últims 5 anys l'Ajuntament de Vilassar ha passat d'una situació alarmant a una situació d'estabilitat i control del deute: el 2012 l'endeutament era de 279.9%, mentre que actualment és del 115.53% (molt a prop del límit legal del 110%) i baixant. La previsió d'endeutament per al 2019 és de poc més del 70%. L'estabilitat financera és un fet.

Com s'ha aconseguit aquesta reducció dràstica del deute?

• Pla d'Ajust Financer: control de la despesa i sanejament de Viserma.
• Increment de la pressió fiscal fins a situar-la en la mitjana de les poblacions de referència de l'àrea de Barcelona.
• Millorant l'eficiència de la gestió pública i obrint una línia de municipalitzacions progressives de serveis públics fins ara externalitzats (cementiri, recollida de residus i voluminosos, suport a la brigada, neteja d'equipaments, etc.)
• Dació en pagament a Bankia: amortització de 10 milions d'euros del deute de Viserma
• Reconversió de Viserma com a nou ens prestador de serveis amb gestió directa
• Pla de viabilitat econòmica (2016-19): amortització progressiva del deute amb millors condicions de pagament

L'assoliment de la plena estabilitat financera oferirà un seguit de beneficis importants a curt i a mig termini: l'Ajuntament disposarà de pressupostos autosuficients, és a dir, que no requereixen ingressos extraordinaris (el Pressupost del 2017, després de molts anys, ja assoleix aquest estadi); increment de la quantitat i de la qualitat en la prestació de serveis públics; augments de la capacitat d'inversió pública; i permetrà moderar la pressió fiscal, sobretot en el cas de l'IBI.