Celebrada la primera reunió de la Comissió de Seguiment dels Serveis Funeraris

Última revisió 12-02-2021 15:56
10/10/2014

Dijous 9 d'octubre al vespre es va produir la primera reunió de la Comissió de Seguiment dels Serveis Funeraris de Vilassar de Dalt, aprovada per 12 vots a favor (CiU, GEVD, OXV, ERC, PSC, PP, i regidor no adscrit) i una abstenció (CEV) en el Ple 31 de juliol de 2014.

La Comissió té per finalitat desenvolupar el debat amb rigor dels serveis públics funeraris, amb especial èmfasi a les consideracions medi ambientals del servei de crematori. En els debats hi són representats els diferents grups municipals, inclosa la CUP, els serveis tècnics, l'empresa adjudicatària dels serveis públics funeraris, i la plataforma Pro Vallmorena.  

Aquesta primera sessió va servir per determinar la manera de pautar el debat. Així, es va concloure que s'havien de conèixer i discutir tres aspectes relatius als nous serveis funeraris: 1) escatir quines són les qüestions medi ambientals producte de l'activitat de crematori; 2) conèixer i determinar la capacitat de l'actual cementiri parroquial; 3) conèixer l'estudi econòmic de l'empresa adjudicatària i els imports dels serveis, els necessaris i els complementaris.  

És per aquest motiu que es preveuen diferents sessions temàtiques per a cadascun dels punts. El pròxim dijous 16 d'octubre està previst treballar la qüestió medi ambiental. En funció d'aquesta primera sessió es fixaran les següents. També es va proposar calendaritzar un conjunt de visites a equipaments similars al projectat a Vilassar, per tal de conèixer sobre el terreny el seu funcionament. Es preveu una primera visita al complex de Sitges, i s'acordà la gestió de visites als serveis de Mataró, Badalona i al propi cementiri parroquial. Es va recordar, també, que la Comissió ha de cloure el debat amb una memòria descriptiva, que inclogui tan els acords, si n'hi ha, com els desacords. I que aquesta memòria serà exposada i explicada públicament, en una sessió oberta. Tal i com planteja la moció de 31 de juliol, el desacord significatiu implicaria una diferència de posicions que convindria dirimir en una consulta reglada. Però també, els acords de Ple determinaven que com a pas previ fonamental el debat s'havia de sustentar en criteris de deliberació racional.

A la Comissió també es va comentar el fet que s'ha aturat el procés administratiu per tal de donar temps als treballs de la Comissió, de manera que es pot aprofitar el novembre per cloure el debat, i per tant superar l'octubre com a data límit per a confegir la memòria.

L'equip de govern va aportar la següent documentació a la reunió:

1. L'avantprojecte presentat per l'empresa Complex Funerari del Maresme, SL.
2. Un estudi d'emissions del Forn Crematori, confegit per Tràmit Ambiental SCP.
3. Un informe sobre l'estat actual del Cementiri Parroquial, pel que fa a la seva capacitat.
4. L'estudi econòmic financer de Complex Funerari del Maresme.

Tota aquesta documentació està disponible en el web municipal.